AnvÀndarvillkor

AllmĂ€nna villkor för InterNestor GmbH, Vitalisstraße 184, 50827 Köln, registrerat vid handelsregistret i Köln under HRB 57746, lagligen företrĂ€tt av verkstĂ€llande direktörerna Moritz Meltzer och Dr. Alexander Schulz ("Leverantören"), för köpeavtal som ingĂ„s via portalen "dintĂ„rta.se" som drivs av Leverantören.

Köpvillkor

§ 1 ÅngerrĂ€tt

ÅngerrĂ€tt gĂ€ller ej fĂ€rskvaror som dessutom tillverkats personligen för dig som kund. Det betyder att vi inte tar emot en levererad vara och Ă„terbetalar pengarna om det inte föreligger synnerliga skĂ€l för detta. Undantaget frĂ„n detta Ă€r om varan kommer fram i dĂ„ligt skick, dĂ„ vi ber dig att ta ett foto och skicka till oss pÄ kundtjanst@dintarta.se, vĂ€nligen se ytterligare kontaktuppgifter nedan, för vidare behandling.

Har varan inte pĂ„börjat produktion, har du dock sjĂ€lvklart möjlighet att höra av dig till oss, sĂ„ att vi hinner hĂ€va köpet innan bestĂ€llningen gĂ„tt till produktion, varvid Ă„terbetalning sker. Vi förbereder och planerar in produktion redan 3 arbetsdagar innan angivet leveransdatum. Krav för att hĂ€va köp bör sĂ„ledes ske innan detta. Vi gör dock allt vi kan om du Ă€ndock skulle vara senare Ă€n sĂ„ med att krĂ€va ditt Ă„terköp men kan inte garantera att vi inte pĂ„börjat produktion efter det. Återbetalning kan, pga administration hos vĂ„ra betalningsleverantörer ta upp till 14 arbetsdagar. Vid betalning via faktura, sĂ„ inaktiveras fakturan och betalning behöver sĂ„ledes inte ske. Skulle du Ă€ndock fĂ„ en pĂ„minnelse ber vi dig höra av er till oss, sĂ„ att vi kan korrigera misstaget.

Skulle du vilja göra nÄgon Àndring i bestÀllningen t.ex byta smak eller fÀrg pÄ tÄrtband behöver du kontakta oss minst 3 vardagar innan ditt önskade leveransdatum.

För produkter som inte produceras pÄ efterfrÄgan, sÄsom tÄrtljus och andra dekorationer, gÀller 14 dagars öppet köp. Dessa kan dÄ skickas tillbaka till oss med kopia pÄ kvittot alternativt att du mailar kvittot till oss separat med hÀnvisning till ditt paket. NÀr vi erhÄllit varan i gott och icke brukat skick, betalar vi tillbaka beloppet för dessa artiklar inom 14 dagar, dock ej leveranskostnaden.

Om du tagit emot varan men önskar lĂ€mna tillbaka den pga nĂ„gon av ovanstĂ„ende orsaker ska du Ă„tersĂ€nda varan till oss utan onödigt dröjsmĂ„l och i vart fall senast 14 dagar efter den dag dĂ„ du meddelat oss om ditt beslut att frĂ„ntrĂ€da avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Vi har inga fria returer och du kommer att fĂ„ betala de direkta kostnaderna för Ă„tersĂ€ndandet av varan. (Standardleverans för paket upp till 2 kg uppskattas till maximalt 66 sek.)

Vill du utnyttja din ÄngerrÀtt i enlighet med distansavtalslagen, innan de 14 dagar som varan gÄr till produktion, kan du anvÀnda dig av Konsumentverkets Ängerblankett.

Ångerblankett

(Om du Ängrar ditt köp kan du anvÀnda dig av denna blankett. Fyll i den och skicka den till oss.)

– Adress för Ă„terförsĂ€ndelse:

kundtjanst[at]dintarta.se

Internestor GmbH

SEGRO City Park

Vitalisstraße 184

50827 Köln

Germany

– HĂ€rmed Ă„ngrar jag, för- och efternamn (*) mitt köp frĂ„n Internestor GmbH (*) med följande bestĂ€llda varor (*) med bestĂ€llningsnummer (*) bestĂ€llda till följande leveransdatum (*)

–BestĂ€llningsdatum (*) Datum för nĂ€r jag emottog varan/varorna (*)

– Min adress

– Eventuell kopia pĂ„ signering

– Datum

*Obligatoriska fÀlt



§ 2 Reklamation

Skulle du inte tycka att varan motsvarar den kvalitet som förvĂ€ntats ber vi er kontakta oss omedelbart. FörtĂ€rd eller anvĂ€nd vara godkĂ€nner vi inte för reklamation. Har förpackningen uppenbara och stora skador vid leverans ber vi er att inte mottaga varan med hĂ€nvisning till att speditören, dvs DHL Express, skadat den under transport. Skulle varan Ă€ndock tagits emot men varit sĂ„ skadad att den inte gĂ„r att bruka, ber vi er snarast ta foton och skicka till oss. Vi erbjuder dĂ„ hela summan i retur, alternativt att skicka en ny vara som ersĂ€ttning, snarast möjligt. Återbetalning kan, pga administration hos vĂ„ra betalningsleverantörer ta upp till 14 arbetsdagar. Vid betalning via faktura, sĂ„ inaktiveras denna och betalning behöver sĂ„ledes inte ske. Skulle du Ă€ndock fĂ„ en pĂ„minnelse ber vi dig höra av er till oss, se kontaktuppgifter nedan, sĂ„ att vi kan korrigera misstaget.

Skulle varan vara endast delvis felaktig, dvs bra nog att konsumeras men Àndock inte fullvÀrdig, t.ex. att en text stavats fel eller att ni fÄtt fel storlek, ber vi er ta ett foto och skicka till oss pÄ kundtjanst@dintarta.se, sÄ Äterkommer vi snarast möjligt för se hur vi bÀst kan kompensera dig som kund.

Vi följer AllmÀnna reklamationsnÀmndens rekommendationer i en eventuell tvist. Som konsument kan man kontakta AllmÀnna ReklamationsnÀmnden (ARN) om man kÀnner sig osÀker i sitt fall: tel 08-508 860 00, eller besök deras hemsida www.arn.se.
Postadress: ARN, Box 174,101 23 Stockholm
För mer information om tvistlösning samt EU-direktiv hittar du som konsument mer information hÀr: EU: tvistlösning pÄ nÀtet.

§ 3 UpphovsrÀtt / Copyright

Du som kund ansvarar sjÀlv för de upphovs- och anvÀndarrÀttigheterna för de foton du laddar upp pÄ vÄr tjÀnst. Vi tar inget juridiskt ansvar för eventuella intrÄng pÄ upphovsrÀtt eller copyright kring foton eller motiv som du som kund laddat upp, det ansvaret Äligger helt och fullt kunden sjÀlv. Det betyder att du som kund vid uppladdning av bilder eller foton Àven bekrÀftar att du Àger rÀtten att anvÀnda materialet i frÄga.

§ 4 VÄra bakverk

Samtliga bakverk tillverkas i Tyskland men priserna inkluderar svensk moms, 12%, pÄ livsmedel.

OBS! Samtliga bakverk kan innehÄlla spÄr av nötter, sulfiter och mjölkprodukter.

§ 5 Personuppgifter

NÀr du registrerar dig som kund accepterar du att InterNestor GmbH (Àgare och producent) registrerar dina personuppgifter. Vi lÀmnar inte ut personuppgifter som kan kopplas direkt till dig, till tredje part. Som kund har du rÀtt att begÀra Àndring eller borttagning av dina uppgifter. Du har Àven rÀtt att fÄ utdrag om vilka uppgifter som finns registrerade. Information som inte kan lÀnkas till dig personligen sparas dock i en cookie som gör att vi kan förbÀttra vÄr tjÀnst och analysera hur vÄra besökare anvÀnder vÄr sida samt ge dig personligt anpassad reklam nÀr du besöker andra sidor, t.ex. Facebook. LÀs gÀrna mer om detta pÄ sidan cookies.

Vi uppfyller Àven alla krav enligt PUL. VÀnligen kontakt oss omgÄende om ni anser att vi inte uppfyller dina krav pÄ sekretess kring dina personuppgifter.

§ 6 BedrÀgeri och Falska BestÀllningar

Samtliga bedrÀgerier polisanmÀles omgÄende av oss.

§ 7 Företagsuppgifter

TjÀnsten Àgs och produkterna produceras och sÀljs av:
InterNestor GmbH
Vitalisstraße 184
50827 Köln, Germany

Handelsregisternummer: Köln HRB 57746
Umsatzsteueridentifikationsnummer: DE248027390

E-post kundtjanst@dintarta.se

Öppettider för kundtjĂ€nst: mĂ„n-fre kl 9-14.30

§ 8 MinderÄriga

Vi ingÄr ej avtal med minderÄriga (under 18 Är) utan mÄlsmans godkÀnnande.

§ 9 Betalningsalternativ

Vi erbjuder följande betaltjÀnster: Klarna Faktura, Kreditkortsbetalning (Master Card, Visa och American Express) Apple Pay och Paypal. Om betalning av fakturan ej skett inom angiven tid, kommer Klarna att vidta ÄtgÀrder, sÄsom skicka pÄminnelse och eventuellt skicka inkassokrav. Vid försenad betalning utgÄr pÄminnelseavgift med det belopp som Àr tillÄtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmÄlsrÀnta med 24% + gÀllande referensrÀnta. Du kan Àven via Klarna be om förlÀngt förfallodatum för din faktura, bara du Àr ute i tid, mer information frÄn Klarna hÀr. Vid betalning via kreditkort eller Paypal dras pengarna omedelbart frÄn ditt kort alternativt Paypal konto. Det kan ibland dröja innan det syns pÄ t.ex. din internetbank, denna fördröjning Àr dock inte pga förseningar frÄn vÄr sida.

Vid betalning via bÄde Kreditkort och Klarna sker en prövning hos dessa betalningsleverantörer för eventuella bedrÀgerier. Vid betalning med Klarna kan Àven en kreditupplysning ske frÄn Klarnas sida.

Apple Pay:
För att kunna betala via Apple Pay bör du anvÀnda webblÀsaren "Safari", vara registrerad hos Apple-tjÀnsteleverantören, ha aktiverat Apple Pay-funktionen, identifiera dig och godkÀnna betalningsvillkoren. Betalningstransaktionen utförs omedelbart efter att bestÀllningen har gjorts. Du fÄr mer information under bestÀllningsprocessen.

All information som utbytes i vÄr kassa Àr krypterat via ett SSL-certifikat samt uppfyller kraven för PCI DSS samt 3D Secure. Vi uppfyller Àven alla krav enligt PUL.

NÀr du gjort en bestÀllning kommer du inom kort att fÄ en bekrÀftelse pÄ denna via e-post. Har du inte fÄtt denna vÀnligen kontrollera din spam-mapp. Hittar du inte din bekrÀftelse dÀr, ber vi dig att omgÄende kontakta oss, sÄ skickar vi ut en ny.

§ 10 LÀgsta bestÀllningsvÀrde

Vid bestÀllning har vi en grÀns för lÀgsta bestÀllningsvÀrde pÄ 199 kr (exkl leverans). Det betyder att vi har rÀtt att inte skicka ut en bestÀllning till ett vÀrde mindre Àn 199 kr (inkl. moms). exklusive leverans.

§ 11 FullstÀndigt kvitto

Behöver du ett fullstÀndigt kvitto kan du bara mejla oss ditt bestÀllningsnummer sÄ skickar vi över det till dig.

§ 13 Leveransgaranti

NÀr du vÀljer leverans med DHL Express garanterar vi att DHL Express kommer att Äka till angiven adress vid angivet datum med din leverans, förutsatt att du bor pÄ en adress som inte varnats för försenad leverans i kassan. Skulle försening, mot förmodan, ÀndÄ förekomma kompenseras vi kund upp till det fulla beloppet motsvarande kostnaden för varan och leveransen. Detta gÀller endast om varan inte tas emot!

§ 14 Force majeure

Vid hÀndelse av utebliven leverans p.g.a. krafter utanför vÄr makt: krig, upplopp, brand, naturkatastrofer (e.g. snöstorm, översvÀmningar, vulkanutbrott som förhindrar flyg mm) eller dylikt samt andra former av större hÀndelser som vi inte kunnat rÀkna med, avsÀger vi oss garantier gÀllande leverans.

§ 15 RÀttigheter till tryckmotiv och avvisande av otillÄtet innehÄll

(1) Utbudet pĂ„ „dintĂ„rta.se“ omfattar genomförandet av kundspecifika designönskemĂ„l, sĂ€rskilt enligt mallar tillhandahĂ„llna av kunden. NĂ€r kunden uppdrar Ă„t Leverantören att utforma en tĂ„rta baserad pĂ„ ett tryckmotiv som kunden tillhandahĂ„ller, bekrĂ€ftar kunden att han eller hon innehar alla nödvĂ€ndiga rĂ€ttigheter till detta motiv. I den mĂ„n det krĂ€vs för att fullfölja avtalet, beviljar kunden Leverantören en enkel nyttjanderĂ€tt till tryckmotivet.

(2) Kunden fĂ„r inte överföra tryckmotiv vars innehĂ„ll krĂ€nker tredje parts rĂ€ttigheter, Ă€r olagligt, strider mot god sed eller kan utgöra ett brott. Detta inkluderar sĂ€rskilt pornografiskt, hetsande, diskriminerande eller extremistiskt innehĂ„ll samt innehĂ„ll som anses stötande eller opassande enligt allmĂ€nt vedertagna normer. Leverantören har rĂ€tt att neka tryckmotiv med sĂ„dant innehĂ„ll eller – om det Ă€r rimligt – justera dem.

(3) Kunden ansvarar gentemot Leverantören för alla konsekvenser som uppstÄr till följd av ett brott mot punkt 2. Detta ansvar omfattar sÀrskilt skyldigheten att hÄlla Leverantören skadeslös frÄn krav frÄn tredje part pÄ grund av rÀttighetsintrÄng eller brott mot lag samt att ersÀtta skÀliga kostnader för rÀttsligt försvar.

(4) Om ett inskickat tryckmotiv strider mot bestĂ€mmelserna i punkt 1 eller 2 – eller om det finns vĂ€lgrundade skĂ€l att anta detta – har Leverantören rĂ€tt att hĂ€va avtalet, sĂ„vida inte kunden visar att kraven i punkt 1 och 2 uppfylls. Leverantörens eventuella ytterligare rĂ€ttigheter pĂ„verkas inte av detta.