Köpvillkor

§ 1 Ångerrätt

Ångerrätt gäller ej färskvaror som dessutom tillverkats personligen för dig som kund. Det betyder att vi inte tar emot en levererad vara och återbetalar pengarna om det inte föreligger synnerliga skäl för detta. Undantaget från detta är om varan kommer fram i dåligt skick, då vi ber dig att ta ett foto och skicka till oss på [email protected], vänligen se ytterligare kontaktuppgifter nedan, för vidare behandling.

Har varan inte påbörjat produktion, har du dock självklart möjlighet att höra av dig till oss, så att vi hinner häva köpet innan beställningen gått till produktion, varvid återbetalning sker. Vi förbereder och planerar in produktion redan 3 arbetsdagar innan angivet leveransdatum. Krav för att häva köp bör således ske innan detta. Vi gör dock allt vi kan om du ändock skulle vara senare än så med att kräva ditt återköp men kan inte garantera att vi inte påbörjat produktion efter det. Återbetalning kan, pga administration hos våra betalningsleverantörer ta upp till 14 arbetsdagar. Vid betalning via faktura, så inaktiveras fakturan och betalning behöver således inte ske. Skulle du ändock få en påminnelse ber vi dig höra av er till oss, så att vi kan korrigera misstaget.

Skulle du vilja göra någon ändring i beställningen t.ex byta smak eller färg på tårtband behöver du kontakta oss minst 3 vardagar innan ditt önskade leveransdatum.

För produkter som inte produceras på efterfrågan, såsom tårtljus och andra dekorationer, gäller 14 dagars öppet köp. Dessa kan då skickas tillbaka till oss med kopia på kvittot alternativt att du mailar kvittot till oss separat med hänvisning till ditt paket. När vi erhållit varan i gott och icke brukat skick, betalar vi tillbaka beloppet för dessa artiklar inom 14 dagar, dock ej leveranskostnaden.

Om du tagit emot varan men önskar lämna tillbaka den pga någon av ovanstående orsaker ska du återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Vi har inga fria returer och du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. (Standardleverans för paket upp till 2 kg uppskattas till maximalt 66 sek.)

Vill du utnyttja din ångerrätt i enlighet med distansavtalslagen, innan de 14 dagar som varan går till produktion, kan du använda dig av Konsumentverkets ångerblankett.

Ångerblankett

(Om du ångrar ditt köp kan du använda dig av denna blankett. Fyll i den och skicka den till oss.)

– Adress för återförsändelse:

kundtjanst[at]dintarta.se

Internestor GmbH

SEGRO City Park

Vitalisstraße 184

50827 Köln

Germany

– Härmed ångrar jag, för- och efternamn (*) mitt köp från Internestor GmbH (*) med följande beställda varor (*) med beställningsnummer (*) beställda till följande leveransdatum (*)

–Beställningsdatum (*) Datum för när jag emottog varan/varorna (*)

– Min adress

– Eventuell kopia på signering

– Datum

*Obligatoriska fält



§ 2 Reklamation

Skulle du inte tycka att varan motsvarar den kvalitet som förväntats ber vi er kontakta oss omedelbart. Förtärd eller använd vara godkänner vi inte för reklamation. Har förpackningen uppenbara och stora skador vid leverans ber vi er att inte mottaga varan med hänvisning till att speditören, dvs DHL Express, skadat den under transport. Skulle varan ändock tagits emot men varit så skadad att den inte går att bruka, ber vi er snarast ta foton och skicka till oss. Vi erbjuder då hela summan i retur, alternativt att skicka en ny vara som ersättning, snarast möjligt. Återbetalning kan, pga administration hos våra betalningsleverantörer ta upp till 14 arbetsdagar. Vid betalning via faktura, så inaktiveras denna och betalning behöver således inte ske. Skulle du ändock få en påminnelse ber vi dig höra av er till oss, se kontaktuppgifter nedan, så att vi kan korrigera misstaget.

Skulle varan vara endast delvis felaktig, dvs bra nog att konsumeras men ändock inte fullvärdig, t.ex. att en text stavats fel eller att ni fått fel storlek, ber vi er ta ett foto och skicka till oss på [email protected], så återkommer vi snarast möjligt för se hur vi bäst kan kompensera dig som kund.

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist. Som konsument kan man kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) om man känner sig osäker i sitt fall: tel 08-508 860 00, eller besök deras hemsida www.arn.se.
Postadress: ARN, Box 174,101 23 Stockholm
För mer information om tvistlösning samt EU-direktiv hittar du som konsument mer information här: EU: tvistlösning på nätet.

§ 3 Upphovsrätt / Copyright

Du som kund ansvarar själv för de upphovs- och användarrättigheterna för de foton du laddar upp på vår tjänst. Vi tar inget juridiskt ansvar för eventuella intrång på upphovsrätt eller copyright kring foton eller motiv som du som kund laddat upp, det ansvaret åligger helt och fullt kunden själv. Det betyder att du som kund vid uppladdning av bilder eller foton även bekräftar att du äger rätten att använda materialet i fråga.

§ 4 Våra bakverk

Samtliga bakverk tillverkas i Tyskland men priserna inkluderar svensk moms, 12%, på livsmedel.

OBS! Samtliga bakverk kan innehålla spår av nötter, sulfiter och mjölkprodukter.

§ 5 Personuppgifter

När du registrerar dig som kund accepterar du att InterNestor GmbH (ägare och producent) registrerar dina personuppgifter. Vi lämnar inte ut personuppgifter som kan kopplas direkt till dig, till tredje part. Som kund har du rätt att begära ändring eller borttagning av dina uppgifter. Du har även rätt att få utdrag om vilka uppgifter som finns registrerade. Information som inte kan länkas till dig personligen sparas dock i en cookie som gör att vi kan förbättra vår tjänst och analysera hur våra besökare använder vår sida samt ge dig personligt anpassad reklam när du besöker andra sidor, t.ex. Facebook. Läs gärna mer om detta på sidan cookies.

Vi uppfyller även alla krav enligt PUL. Vänligen kontakt oss omgående om ni anser att vi inte uppfyller dina krav på sekretess kring dina personuppgifter.

§ 6 Bedrägeri och Falska Beställningar

Samtliga bedrägerier polisanmäles omgående av oss.

§ 7 Företagsuppgifter

Tjänsten ägs och produkterna produceras och säljs av:
InterNestor GmbH
Vitalisstraße 184
50827 Köln, Germany

Handelsregisternummer: Köln HRB 57746
Umsatzsteueridentifikationsnummer: DE248027390

Tel. 021 665 60 40
E-post [email protected]

Öppettider för kundtjänst: mån-fre kl 9-14.30

§ 8 Minderåriga

Vi ingår ej avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

§ 9 Betalningsalternativ

Vi erbjuder följande betaltjänster: Klarna Faktura, Kreditkortsbetalning (Master Card, Visa och American Express) Apple Pay och Paypal. Om betalning av fakturan ej skett inom angiven tid, kommer Klarna att vidta åtgärder, såsom skicka påminnelse och eventuellt skicka inkassokrav. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Du kan även via Klarna be om förlängt förfallodatum för din faktura, bara du är ute i tid, mer information från Klarna här. Vid betalning via kreditkort eller Paypal dras pengarna omedelbart från ditt kort alternativt Paypal konto. Det kan ibland dröja innan det syns på t.ex. din internetbank, denna fördröjning är dock inte pga förseningar från vår sida.

Vid betalning via både Kreditkort och Klarna sker en prövning hos dessa betalningsleverantörer för eventuella bedrägerier. Vid betalning med Klarna kan även en kreditupplysning ske från Klarnas sida.

Apple Pay:
För att kunna betala via Apple Pay bör du använda webbläsaren "Safari", vara registrerad hos Apple-tjänsteleverantören, ha aktiverat Apple Pay-funktionen, identifiera dig och godkänna betalningsvillkoren. Betalningstransaktionen utförs omedelbart efter att beställningen har gjorts. Du får mer information under beställningsprocessen.

All information som utbytes i vår kassa är krypterat via ett SSL-certifikat samt uppfyller kraven för PCI DSS samt 3D Secure. Vi uppfyller även alla krav enligt PUL.

När du gjort en beställning kommer du inom kort att få en bekräftelse på denna via e-post. Har du inte fått denna vänligen kontrollera din spam-mapp. Hittar du inte din bekräftelse där, ber vi dig att omgående kontakta oss, så skickar vi ut en ny.

§ 10 Lägsta beställningsvärde

Vid beställning har vi en gräns för lägsta beställningsvärde på 199 kr (exkl leverans). Det betyder att vi har rätt att inte skicka ut en beställning till ett värde mindre än 199 kr (inkl. moms). exklusive leverans.

§ 11 Fullständigt kvitto

Behöver du ett fullständigt kvitto kan du bara mejla oss ditt beställningsnummer så skickar vi över det till dig.

§ 13 Leveransgaranti

När du väljer leverans med DHL Express garanterar vi att DHL Express kommer att åka till angiven adress vid angivet datum med din leverans, förutsatt att du bor på en adress som inte varnats för försenad leverans i kassan. Skulle försening, mot förmodan, ändå förekomma kompenseras vi kund upp till det fulla beloppet motsvarande kostnaden för varan och leveransen. Detta gäller endast om varan inte tas emot!

§ 14 Force majeure

Vid händelse av utebliven leverans p.g.a. krafter utanför vår makt: krig, upplopp, brand, naturkatastrofer (e.g. snöstorm, översvämningar, vulkanutbrott som förhindrar flyg mm) eller dylikt samt andra former av större händelser som vi inte kunnat räkna med, avsäger vi oss garantier gällande leverans.